W roku szkolnym 2024/2025 prowadzona była w grupie 5,6 latków innowacja logopedyczna, która opierała się na realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt.: „Alfabet Logopedyczny”.

Celem tej innowacji było dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej. Realizacja projektu przewidziana była od 01.10.2024 do 31.05.2025 r. Projekt był zgodny z założeniami Podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz wpisywał się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: „Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy”.

Przedszkolaki wykonali następujące zadania projektowe:

  • a – Arbuz. Przenoszenie elementów za pomocą słomki.
  • b – Bańki. Dmuchanie baniek mydlanych.
  • c – Co słyszysz? Różnicowanie słuchowe słów podobnie brzmiących.
  • d – Drzewko. Nadmuchiwanie rękawiczki przez słomkę.
  • e – Eliksir. Stworzenie piany mydlanej.
  • f – Fajna rakieta. Wprawianie w ruch rakiety za pomocą wydychanego powietrza.
  • g – Gimnastyka buzi i języka. Memory – ćwiczenia warg, języka, policzków.
  • h – Hula hop. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem hula hop i piłeczki.
  • i – Instrumenty. Odtwarzanie rytmu.
  • j – Jaka, jaki, jakie? Budowanie wypowiedzi na podstawie obrazka.
  • k – Kolorowa głowa. Rysowanie według poleceń.
  • l – Legenda o języczku. Słuchanie opowiadania i wykonanie zawartych w nim ćwiczeń.
  • ł – Łódź. Powtarzanie materiały wyrazowego i kolorowanie pól.
  • m – Magiczne pudełko. Losowanie przedmiotów i wykonanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych.
  • n – Naśladuj mnie. Losowanie kartek z czynnością i prezentowanie jej.
  • o – Odkryj obrazek. Zabawy dźwiękonaśladowcze.
  • p – Planszówka. Ćwiczenie materiały sylabowego lub wyrazowego.
  • r – Różnicowanie. Wskazywanie jednego obrazka z pary, którego nazwę wymienił prowadzący.
  • s – Smok. Wykonanie smoka z rolki i bibuły. Dmuchanie by wprawić go w ruch.
  • t – Tęcza. Wprawianie w ruch papierowych elementów za pomocą wydychanego powietrza.
  • u – Usłysz mnie. Rozpoznawanie dźwięków wykonywanych przez prowadzącego lub z odtwarzacza multimedialnego.
  • w – Własna zabawa. Przeprowadzenie dowolnej zabawy wybranej przez prowadzącego (z zakresu profilaktyki logopedycznej).
  • y - Yetti. Wykonanie pracy plastyczno-technicznej wg wzoru.
  • z – Zadzwoń do mnie. Powtarzanie wybranych zbitek głoskowych.

 

Dzieci z wielkim zaangażowaniem wykonywały powierzone przez logopedę zadania. Było przy tym sporo śmiechu i niezapomnianej dawki wrażeń. Efekty tych zadań przedstawione zostały na poniższych zdjęciach.

IMG_0835(1).jpgIMG_2447.jpgIMG_0199.jpgIMG_0480.jpgIMG_1711.jpgIMG_2940.jpgIMG_0130.jpgIMG_1798.jpgIMG_2166.jpgIMG_0528.jpgIMG_3029.jpgIMG_0952.jpgIMG_2168.jpgIMG_3253.jpgIMG_1031.jpgIMG_1715.jpg